Tenis jest aktualnie jednym z najlepszych sposobności na aktywność fizyczną. Gra w tenisa jest ćwiczeniem typowo aerobowym, czyli powodującym szybsze bicie serca oraz dodatkowo wzmożony proces wymiany gazowej, przez co aktywowane jest spalanie tkanki tłuszczowej. Oczywiście tenis jest w stanie pomóc nam w odchudzaniu tylko wtedy, kiedy nie jest zbyt forsowny, dlatego że nie chodzi o intensywności wysiłku, ale przede wszystkim o to, ażeby w trakcie wysiłku następowały na przemian z fazy wzmożonej aktywności i słabszej aktywności, co można w tym przypadku porównać działaniem do efektu, jakie daje trening interwałowy.

Kort tenisowy jest perfekcyjnym sposobem na wzmocnienie mięśni nóg rąk , a ponadto grzbietu. Intensywny trening na korcie bardzo mocno dotlenia organizm, ale osoby niedoświadczone powinny uważać na hiperwentylację. W znaczącej liczbie sytuacji zdarza się to w sytuacji osób, które nie preferują codziennymi swojego organizmu w sposób odpowiedni, a następnie dają mu jednorazowo ogromną dawkę tlenu, co zaburza proporcje między tlenem i dwutlenkiem węgla i doprowadza właśnie do hiperwentylacji. Bez wątpienia tennis jest świetnym sportem, w przypadku, kiedy chcemy np ograniczyć poziom stresu, niemniej jednak powinno się pamiętać także o tym, że jest to sport bardzo forsowny. Jednocześnie również w sporcie tym w bardzo wielu sytuacjach notuje się wszelkiego rodzaju kontuzje. Przede wszystkim dotyczą one kostek, barków, nadgarstków i stawów kolanowych. W przypadku braku rozgrzewki podczas ćwiczeń na korcie może dojść do przeciążenia stawów, przemieszczenia się kości w obrębie stawu bądź także uszkodzenie torebki stawowej.

Sprawdź: tenisowy.