Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem mojej kultury, a w związku z tym odgrywa także ważną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ichniejszym możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr , a oprócz tego powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, jednakże jej skuteczność zależy przede wszystkim od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (strony internetowe). Aktualnie dlatego w dobie Internetu zwłaszcza dużą rolę odgrywają profesjonalnie przygotowane strony internetowe , a ponadto atrakcyjne, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest obecnie jedną z najbardziej rozpowszechnionych metod reklamy, ponieważ nasza aktywność w ogromnej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama również musiała dostosować własne sposoby oddziaływania (e-marketing). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język promocji jest więc zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choć ma sprawiać złudzenie spontanicznej, jest przedtem przygotowywana, a zatem również witryny internetowe muszą być rezultatem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.
Więcej: e-marketing.