By uzyskać zwiększoną popularność w sieci internetowej można postawić na jak najlepszą upowszechnienie swojej firmy albo również zdecydować się w razie konieczności na czarny pijar, czyli wyeliminowanie konkurencji, stosującużywając negatywny reklama. Informacje na temat firmy, rozpowszechnione w sieci nie w każdej chwili są prawdziwe, wiele z negatywnych opinii pochodzi w tej chwili od osób, które zajmują się tak zwanym czarnym pijarem, działając niekorzystnie na opinię innych firm.

Jest to z pewnością działanie w żaden sposób niekorzystne z etyką marketingową. Naturalnie o ile możemy mówić o tego rodzaju cechach w tym przypadku. Pomimo wszystko, to działa, wyjątkowo, że klienci sklepów internetowych bardzo ze starannością sprawdzają wszelki opinie na zagadnienie firmy, z której usług posiadają intencja korzystać. Nowi przedsiębiorcy czasem decydują się, więc na środki dość radykalne, starając się pozostać na rynku z opinią tej kompetentnej. Rywalizacja w każdej branży to prawdziwy wyścig szczurów, w którym wszystkie chwyty są zazwyczaj dozwolone. Firmy, które decydują się na czarny reklama ryzykują zazwyczaj jednak dość wiele. Mogą liczyć one natomiast pomimo wszystko na świetne efekty takich działań. Jest to jeden ze możliwości marketingu, wykorzystywany na szeroką skalę przez tych, którzy preferują odnieść sukces wszelkimi możliwymi sposobami nie w każdej sytuacji zachowując zasadę uczciwego funkcjonowania. Dlatego też wiele firm w zdecydowanej większości przypadków stara się raczej unikać tego rodzaju działań. Decydując się na postępowanie marketingowe chcą bardziej racjonalne funkcjonowania.

Zobacz także: negatywny pijar.