Jednym z lepszych możliwości na zaznaczenie obecności firmy na rynku lokalnym bądź globalnym jest reklama w serwisach tematycznych, które zbliżone są do zakresu działalności firmy bądź które w pełni się z tym zakresem pokrywają. Publikacja artykułów biznesowych możliwa jest zarówno na portalach typowo branżowych, jak i na wszelkiego rodzaju blogach , a oprócz tego serwisach informacyjnych.
Najważniejszą kwestią jest tutaj pokrywanie się tematyki działalności danej firmy , a dodatkowo treści, która stanowi wartość danego artykułu z tematyką, która podejmowana jest na danym portalu i publikacja artykułów sponsorowanych może mieć formę bezpośredniej reklamy, gdzie artykuł doskonale odnosi się do oferty danej firmy, bądź też może w pewnym zakresie zahaczać o reklamę natywną, tym modelu z kolei nie mamy do czynienia z bezpośrednią reklamowanych towarów czy usług.

Publikacja treści marketingowych w bardzo wielu sytuacjach daje możliwość na pozyskanie znacznie wyższej podmiany, w szczególności wówczas, gdy tekst jest angażująca. Nierzadko zdarza się tak zwany złoty strzał, czyli celowe bądź także niezamierzone zbudowanie virala, który jest w stanie znacząco promować firmę w dość niedługim czasie. Tutaj promocja możliwa jest przede wszystkim dzięki aktywności użytkowników, którzy w pewien sposób poruszeni materiałem zdecydują się na jego dalszy kolportaż, czyli udostępnianie w sieci swoim znajomym i rodzinie. W części przypadków w artykuły, które skupione są przede wszystkim i bezpośrednio na reklamie danego produktu bądź producenta, nie staną się viralem.

Źródło informacji: Publikacja artykułów sponsorowanych.