Pozytywny reklama nie w każdej sytuacji przynosi bardzo dobre efekty. W pewnych przypadkach pomimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zagwarantować właściwych efektów.

Kiedy rywalizacja ma nad nami de facto ogromną przewagę, całkiem jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten właśnie sposób musimy postępować, o ile pragniemy znaleźć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR może w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne działania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. Jeśli nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za radą pozytywnych opinii o mojej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się całkowicie innym modelem. Jest nim czarny reklama, czyli całkiem inaczej próba zdetronizowania konkurencji za radą umieszczania w internecie negatywnych treści o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Posiadamy 2 restauracje i każda z nich jest genialna, każda ma klientów i dobrą opinię, niemniej jednak jedna pragnie być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć funkcjonowania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeśli tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to całkowicie zrozumiałe będzie, że taka firma jest wówczas na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, gdy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania i o to w tej chwili chodzi. Czarny reklama szeptany może się stać tajną bronią mojej firmy.

Zobacz więcej: czarny pr.