Część firm ma dążenia do tego, ażeby działać dalej, a nie tylko lokalnie. Oczywiście są firmy lokalne, które nastawione są na konkretny rejon funkcjonowania i poza niego nie wychodzą, bo nie posiada to sensu, niemniej jednak są też takie, które preferują działać na całym świecie. Przykładem globalnie działających firm jest przykładowo. MS, Nike, Sony itp. Oznacza to, że w tych firmach poczyniona została internacjonalizacja przedsiębiorstw. Niekiedy firmy sprzedają produkty i usługi, które są de fakto świetne w swojej klasie i którymi mogłoby się zainteresować dużo osób. Dzięki temu mogą tworzyć swoją markę i uzyskiwać inne rynki, a również zarabiać więcej. Firma z ambicjami, która chce się przez nieustająco rozwijać i zarabiać więcej, powinna mieć zatem świadomość tego, że będzie należało pokusić się o to, aby uderzyć ze własną ofertą dalej.
Z zasady wygląda to prosto, ale właściwie każdy właściciel firmy, który pragnie się czegoś takiego podjąć, musi mieć świadomość tego, że Internacjonalizacja MŚP jest zadaniem kosztownym. ażeby zrobić sobie odpowiednią reklamę, aby przekonać ludzi, że nasze produkty są tak bardzo dobre, że polecam je sprzedawać na zupełnym kontynencie albo globalnie, należy włożyć kilka czasu i zaangażowania. Mimo wszystko opłaca się to, bo de fakto dzięki temu można osiągnąć wielkie cele, które na spersonalizowanych rynkach byłyby nie do osiągnięcia. Wprowadzając firmę na inne rynki, można oczekiwać dużego zwrotu z tej inwestycji, niemniej jednak tylko pod warunkiem, że proponowane towary albo usługi będą takiej jakości, że Ci z innych krajów będą skłonni je kupić. Internacjonalizacja MŚP daje ogromne sposobów, trzeba jedynie wiedzieć, jak ją z sensem przeprowadzić i co zrobić, aby uzyskane efekty były jak najlepsze.
Zobacz tutaj: RPO Dolnośląskie: 1.4. Internacjonalizacja przedsiębiorstw.