Część firm posiada ambicje do tego, żeby działać dalej, a nie tylko lokalnie. Oczywiście są firmy lokalne, które nastawione są na konkretny rejon funkcjonowania i oprócz niego nie wychodzą, bo nie posiada to sensu, ale są także takie, które pragną działać na całym świecie. Przykładem na całym świecie działających firm jest na przykład. MS, Nike, Sony i tym podobne. Znaczy to, że w tych firmach poczyniona została internacjonalizacja przedsiębiorstw. Niekiedy firmy sprzedają produkty i usługi, które są rzeczywiście świetne w własnej klasie i którymi mogłoby się zainteresować dużo osób. Dzięki temu mogą tworzyć swoją markę i zdobywać inne rynki, a również zarabiać więcej. Firma z ambicjami, która preferuje się przez systematycznie rozwijać i zarabiać więcej, powinna posiadać więc świadomość tego, że należało będzie pokusić się o to, by uderzyć ze swoją ofertą dalej.
Z zasady wygląda to prosto, ale prawie każdy posiadacz firmy, który preferuje się czegoś takiego podjąć, musi mieć świadomość tego, że Internacjonalizacja MŚP jest zadaniem kosztownym. ażeby zrobić sobie odpowiednią reklamę, by przekonać ludzi, że nasze produkty są tak bardzo dobre, że należy je sprzedawać na pełnym kontynencie albo na całym świecie, trzeba włożyć wiele czasu i zaangażowania. Mimo wszystko opłaca się to, bo realnie dzięki temu można osiągnąć wielkie cele, które na własnych rynkach byłyby nie do osiągnięcia. Wprowadzając firmę na inne rynki, można oczekiwać dużego zwrotu z tej inwestycji, niemniej jednak tylko pod warunkiem, że proponowane towary albo usługi będą takiej jakości, że Ci z innych krajów będą skłonni je kupić. Internacjonalizacja MŚP daje ogromne możliwości, trzeba tylko wiedzieć, jak ją z sensem przeprowadzić i co zrobić, ażeby uzyskane efekty zostały jak najlepsze.