Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z w szczególności niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy też w restauracji. Nieprosto w takim wypadku wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I jak pokazują badania, nie dobra obsługa jest kluczową przyczyną utraty klienta. Omal 70% ankietowanych ludzi wskazało w chwili obecnej na ten powód. Dlatego także coraz więcej firm, również na Śląsku,  korzysta z sposobów dokładnego sprawdzenia standardów i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient lub mystery shopper slask dla firm na tym terenie.

Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców lub konsultantów. Przedtem przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, ażeby dokonać zakupu, złożyć reklamację lub również poprosić o zademonstrowanie jakiejś oferty. Np, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Na 100 procent nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego celem jest głównie wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty powiązane z daną wizytą. Chodzi tu przede wszystkim o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy także indywidualne oceny. Dlatego też badanie wyróżnia się obiektywizmem.

Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą więc wzrostowi poziomu obsługi, aby każdy klient opuszczał konkretny sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.

Sprawdź więcej: badania marketingowe Bielsko-Biała.