Pozycjonowanie i sposób linkowania bardzo się zmienił w ostatnich latach. Jeszcze ostatnio stawiano głównie na ilość linków, które umieszczane były na każdym kroku, nawet na bardzo spamowych stronach. Dzisiaj takie funkcjonowania mogą w bardzo wielu sytuacjach skończyć się działaniami ręcznymi czy filtrem. W tej chwili bardziej liczy się jakość niż ilość – lepsza jest mniejsza ilość linków, ale z lokalizacji wolnych od spamu, najlepiej prywatnych presell pages, prywatnych katalogów.
Na pytanie jakie funkcjonowania są w tym momencie najlepsze można odpowiedzieć, że wszystkie – wpisy do presell pages, katalogowanie stron, strony zapleczowe, linki Trust Rank, piramidy linków itp. Głównie nasz profil linków powinien być jak najbardziej naturalny i dlatego nasze linki powinny być zróżnicowane. Profil linków zbudowany np jedynie na samych linkach Trust Rank, czy na samych katalogach kategorycznie nie będzie wyglądał naturalnie więc nie można inwestować wszystkiego w jedne funkcjonowania. Firma SEO która ma wiedzę praktyczną w pozycjonowaniu stron Nabywców perfekcyjnie o tym wie, jednak w wielu wypadkach musi się zmagać oprócz tego z „naprawianiem” szkód wyrządzonych przez mężczyźni i kobiety które linkowanie przeprowadzały nieumiejętnie. Jak linkować swoją stronę? Na początku polecam zacząć od solidnej bazy – najmocniejsze lokalizacje (linki z wysokim PR np. z profili Web 2.0, prywatne precle, prywatne katalogi). Linki powinny rosnąć stopniowo w miarę wolnym tempie. Należy także założyć profile w internecieach społecznościowych – Facebook, Google+, Twitter. Na początku powinniśmy głównie używać brandowych słów głównych, a kiedy już będziemy mieć umocniony profil linków to możemy wówczas zacząć używać inne anchory , a dodatkowo zdobywać większe ilości linków z innych baz.
Źródło: http://europeistyka.opole.pl.