Jeszcze dekadę temu, gdy telefony komórkowe nie były podstawą istnienia każdego człowieka mieszkającego w cywilizowanym świecie, wszelakiego rodzaju punkty naprawcze połączone z komisami w każdej chwili zostały kompletne nabywców. Prawie każdy bowiem szukał okazji do kupienia lepszego aparatu w przystępnej cenie. Dziś takie interesy są już mniej popularne i prawie zniknęły rynku. W czasach świetności drobnych handlarzy naprawa telefonów komórkowych była żyłą złota, gdyż zajmowali się tym nieliczni specjaliści, którzy poświęcali całe mnóstwo czasu na opanowanie tej kwalifikacji. Należy pamiętać, iż w omawianym okresie pośród Obywateli Polski dominowały telefony używane, którym już dawno skończyła się gwarancja, a wręcz w sytuacji nowych aparatów ta ostatnia nie była tak szeroka jak ma to miejsce dzisiaj. Wraz z rozwojem branży serwis telefonów komórkowych przejęli producenci oraz wielkie centra serwisowe, gdyż klienci sieci komórkowych znacznie zwiększyli swoje wymagania. Czy warto więc prowadzić dziś tego typu biznes polegający na serwisowaniu telefonów? Może się wydawać, że tak, jednakże profil takiej działalności musi odpowiadać aktualnym realiom. Głównie trzeba liczyć na podpisanie umowy z jednym z producentów lub dystrybutorów, który zrzucał by na taki serwis gsm obowiązek naprawy roszczeń gwarancyjnych. To pozwoliłoby na konkretny zarobek i utrzymanie firmy. Można brać pod uwagę jeszcze dosyć dość dużą niszę, jaką są telefony starego typy, niegdyś bardzo popularne. Na skutecznej naprawie np. takiej „perełki” w jaki sposób Nokia 3310 da się dziś realnie poprawnie zarobić.

Zobacz: naprawa telefonów komórkowych Łódź.